ServisControl s.r.o. je češka kompanija koja nudi sveobuhvatne usluge fokusirane na oblast industrijske automatizacije. Kompanija posluje na evropskom tržištu od 2007. godine, a delatnosti obuhvataju popravke uređaja, prodaju rezervnih delova, isporuku transportnih sistema, namenskih specijalnih mašina i rešenja po sistemu „ključ u ruke“. Takođe nudi rekonstrukciju mašina, razvoj softverskih aplikacija i rekonstrukciju mašina i linija prema važećem zakonodavstvu i standardima.
Celokupno iskustvo koje je kompanija stekla tokom 15 godina u industrijskoj automatizaciji ogledalo se u razvoju prilagođenih autonomnih vozila (AGV) zasnovanih na projektima. Kompanija je počela da se intenzivno fokusira na ovaj razvoj 2019. godine, a danas su RoboSherpa vozila uspešno implementirana za prve kupce. Za 2022. godinu, naša prognoza je proizvodnja desetina autonomnih vozila.
Najnovija tehnologija, njen razvoj i testiranje se dešavaju istovremeno sa proizvodnjom prilagođenih AGV-ova, a zatim se ove tehnologije koriste i integrišu u autonomna vozila, bilo da se radi o različitim tipovima šasije, upravljanja, mogućnosti podizanja, varijabilnosti opterećenja ili kombinacije nekoliko navigacionih sistema, koji se mogu menjati po potrebi.
„Želimo da svoja vozila prilagodimo proizvodnom okruženju i uslovima naših kupaca tako da ne moraju da prilagođavaju uslove i prostor našim vozilima,“ kaže direktor ServisControla.
Naša kompanija konstantno radi na razvoju i implementaciji novih trendova i komponenti dok testira nove pogonske sisteme za standardno i omnidirekciono kretanje. Ova autonomna vozila su jedinstvena, jer se uglavnom fokusiramo na aplikacije u proizvodnom okruženju. Tu možemo da iskoristimo sva stečena iskustva iz širokog spektra projekata automatizacije i robotike. Proizvodni pogoni se često razlikuju i zahtevaju specifično rukovanje proizvodom između linija od strane operatera. Za sam transport koriste različite vrste paleta, kutija, kanti ili kolica. Upravo u tom trenutku se koriste naša autonomna vozila, koja nude alternativu rukovanju proizvodima u okviru proizvodnih pogona kao i potpuno jedinstvene tehnologije, kao što je omnidirekciono kretanje, koje obezbeđuje snabdevanje proizvoda u veoma skučenim prostorima, što dovodi do vremena, prostora i uštede troškova. Ovo je razvoj od početka do kraja, svaki deo projekta je rađen po meri, prema željama i zahtevima naručioca, a sve sa prosečnim povratom ulaganja u roku od 1,5 godine.
Portfolio autonomnih vođenih vozila koji smo kreirali je dizajniran da ispuni velike zahteve različitih industrija s obzirom na najviše bezbednosne zahteve i mogućnost servisiranja. Standardizovano rešenje je pripremljeno da se lako nadogradi na osnovu tehnologije korisnika, prostora, frekvencije kretanja zaposlenih i drugih tehnika rukovanja. Konstantno radimo na unapređenju i razvoju, tako da se rado bavimo nestandardnim rešenjima i nudimo aplikaciju tačno onako kako to zahtevaju lokalni uslovi. Osnovnu ponudu modularnih autonomnih vozila daju pre svega mogućnosti minimalnih i maksimalnih dimenzija, tip šasije, način navigacije i potreban nivo bezbednosti.
STANDARD AND OMNIDIRECTIONAL AGV | ||
---|---|---|
Parameter | Value min/max | |
Lenght | 1200 mm | 2000 mm |
Width | 1100 mm | 1100 mm |
Height | 215 mm | > 215 mm |
Load Capacity | 500 kg | 1000 kg |
Tractive Force | 500 kg | 1000 kg |
Speed | Max 1,2 m/s |
U našim AGV-ovima uvek koristimo najprikladnije metode tehnologije navigacije, zasnovane na potrebama projekta. Postoje prostori i uslovi u kojima magnetna traka još uvek ima svoje mesto, posebno za pomeranje delova između mašina. Ali za transport delova od mašine do skladišta u potpunosti koristimo SLAM navigaciju, koja koristi LIDAR ili kameru za samolociranje i navigaciju. Takođe možemo koristiti kombinaciju različitih tipova navigacije za aplikacije koje zahtevaju takvu posebnu integraciju.
ADVANTAGES OF INDIVIDUAL NAVIGATION | |
---|---|
Magnetic tape | SLAM |
Suitable for tight valleys and places | Capable to avoid obstacles |
Lower overal cost | Easy map/layout updates |
Accurate positioning (± 1 mm) | Change of final destination |
Reliable guidance | Automatical localization |
Easy installation without infrastructure changes | Without additional installation at customer site |
Obezbeđivanje nesmetanog rada autonomnih vozila omogućava nam način efikasnog punjenja. Da bi se obezbedila najveća moguća efikasnost korišćenja LiFePo4 baterije i njeno najmanje habanje, sva naša autonomna vozila opremljena su bežičnim punjenjem, čija efikasnost prelazi 90%. Sistem za punjenje je inteligentan i prati količinu struje punjenja i konačni napon baterije. Informacije o potrošnji i punjenju se takođe prosleđuju PLC-u. Kada se baterija napuni do navedenog kapaciteta, punjač se automatski isključuje.
Da bismo mogli da ponudimo AGV u različitim veličinama, čak i na veoma niskim platformama, počeli smo da proizvodimo sopstvene baterije. Sada smo u mogućnosti da ponudimo LiFePo4 baterije ne samo za naša vozila, već i za vaše aplikacije. U ponudi imamo baterije od 24 V i 48 V kapaciteta 40, 60 i 80 Ah sa minimalnim brojem od 4000 ciklusa.
Svaki od naših AGV-a podrazumevano ima TFT panel od najmanje 4.3in za prikaz detaljnijih informacija o trenutnom statusu vozila. Sadrži set kontrola za orijentaciju u meniju panela i samog vozila. Prikazuje alarmne poruke, status baterije i dozvoljava podešavanje nekih parametara. Panel je takođe proširen za 5 multifunkcionalnih tastera i njihov položaj i funkcija se mogu podesiti po potrebi.
MASTER je suštinski deo sistema autonomnog vozila. On daje naređenja AGV-u i vozila obaveštavaju o svom stanju. Sistem je prilagođen za kontrolu voznog parka od do 10 vozila istovremeno. To je takođe glavna centrala za povezivanje sa vašom tehnologijom, superiornim sistemima, daljinskim vezama i nadzorom. Sama MASTER konfiguracija može da varira u zavisnosti od zahteva okruženja, tehnologije, nadzora i daljinskog upravljanja sa vizuelizacijom. Sve je prilagođeno i dizajnirano prema potrebama i zahtevima kupca.
Autonomna vozila su izgrađena na standardnim industrijskim komponentama, koje obezbeđuju dostupnost i punu kompatibilnost dela dugi niz godina. Trudimo se da za pojedinačne modele koristimo identične delove i na taj način obezbedimo sve rezervne delove u našem magacinu sa mogućom isporukom u roku od 24 sata. Većina integrisanih komponenti koje obezbeđuju AGV kontrolu kretanja, bezbednost i logiku su napravljene od Rockwell Automation, kompanije koja se smatra među vrhunskim liderima u oblasti industrijske automatizacije.
Specijalizacija za jednonamenske mašine i transportne sisteme obezbedila nam je veliko iskustvo, koje smo sada u mogućnosti da dalje implementiramo u sve AGV modele i na taj način ponudimo sveobuhvatna rešenja za različite industrije. Dizajniramo sve varijante AGV proširenja na osnovu vaših zahteva, bilo da se radi o transportnom sistemu, robotu ili specijalnom sistemu.
Specijalni sistemi nadogradnje prilagođeni su atipičnim zahtevima transporta i rukovanja. To mogu biti sistemi stezaljki u kombinaciji sa mehaničkim navođenjem, kontrolisanim linearnim pomeranjima ili druga oprema dizajnirana po meri, koja je montirana na glavnu platformu autonomnog vozila.
Primena industrijskih robota u AGV otvara dodatne mogućnosti koje odgovaraju zahtevima današnje Industrije 4.0. Industrijski roboti koje integrišemo u naše AGV mogu da rade sa više radnih stanica i obavljaju različite operacije. Autonomno vozilo prepoznaje pojedinačne stanice i prosleđuje informacije robotu, koji izvršava traženi program u standardnom ili kolaborativnom režimu. Za datu aplikaciju biramo adekvatnog robota koji će biti integrisan u odgovarajući tip AGV-a sa svim uobičajenim funkcijama.
Na primer, niska visina platforme omogućava da se paletni transporter integriše za direktno povezivanje i rukovanje paletama sa transporterima. U slučaju različitih visina transportera, pogodna je ugradnja paletne stanice sa potrebnim podizanjem i nosivošću do 1000 kg.
Naša autonomna vozila pružaju povećanu bezbednost, koristeći ne samo laserske skenere, već i integrisane bezbednosne senzore u branike, a neki modeli imaju i sonare koji detektuju druge prepreke u njihovoj blizini. Za naše AGV je CE sertifikat sigurnost, ali oni takođe poseduju TUV sertifikat.
Glavna funkcija dok AGV radi u automatskom autonomnom režimu je praćenje okoline, a posebno pravca očekivane destinacije. Ovo je osigurano laserskim sigurnosnim skenerima instaliranim za svaki prilagođeni model u skladu sa trenutnim okruženjem i automatski se prebacuje prema stvarnoj lokaciji AGV-a. Podešene su dve zone upozorenja i jedna zona bezbednosti za zaustavljanje AGV-a. Vozila su opremljena sa dva ili četiri takva sigurnosna skenera, u zavisnosti od vrste primene, kako bi se što više eliminisala mogućnost mrtvih uglova. Skeneri su ocenjeni u bezbednosnoj kategoriji SIL 2-SIL CL2 / PL d-Cat.3.
Branici vozila sprečavaju bilo kakve povrede, oštećenje imovine ili dalje sudare. To su mehanički branici direktno povezani sa sigurnosnim krugovima i povezani sa sigurnosnim procesorom, koji obezbeđuje zaustavljanje autonomnog vozila sa garantovanim vremenskim kašnjenjima. Ovi branici dopunjuju zaustavljanje u nuždi, koje obavlja istu funkciju. Kontrolu ispravnih i pouzdanih funkcija zaustavljanja upotpunjuje sistem kontrole brzine, koji je mehanički povezan sa pogonima točkova i takođe povezan sa sigurnosnim kolom procesora.
Modularnost kamiona omogućava jednostavno dodavanje sigurnosnih lasera, njihovu brzu zamenu ili uklanjanje, na primer zbog promene delova koji se transportuju. Vozila imaju i integrisanu zvučnu i svetlosnu signalizaciju koja odgovara trenutnom stanju AGV-a.
RGB LED svetlosna traka koja se nalazi na uglovima AGV-a se koristi za signalizaciju različitih AGV režima. Svetli ili treperi da bi označio trenutni status AGV-a. Svaki režim ima dodeljen prioritet tako da je moguće vizuelno prepoznati status vozila u svakoj mogućoj situaciji
Podrazumevano, zvučna signalizacija je takođe dodeljena različitim režimima i dinamički se menja za svaki AGV status. Pojedinačna zvučna obaveštenja u MP3 formatu mogu se unapred izabrati za svakog korisnika prema njegovim sopstvenim preferencama.
Deo celog projekta je bezbedno i pouzdano praćenje, koje podržava kontinuirani rad autonomnih vozila. Ovo praćenje 24/7 omogućava nam predviđanje kvarova, upravljanje uslugama i brzo rešavanje problema u realnom vremenu u neočekivanim uslovima. Strukturu arhitekture podataka između operativne tehnologije i informacione tehnologije možete videti na slici ispod.
Nudimo uslugu daljinskog nadzora kako bismo imali sveobuhvatan i kompleksan pregled naših autonomnih vozila, njihovog stanja, grešaka, radnih sati i stanja baterija. Ove informacije mogu predvideti planirano ili hitno održavanje i tehničku podršku.
Ova usluga će kupcu olakšati održavanje, jer znamo za kvarove u realnom vremenu, možemo ih rešiti pre nego što utičemo na proizvodnju, možemo predvideti potencijalne kvarove na osnovu raspoloživih vrednosti i planirati efikasno preventivno održavanje. Kupac dobija ekskluzivnu podršku za preventivno održavanje i trenutni kontakt sa proizvođačem u slučaju problema.
Zahvaljujući činjenici da MASTER uključuje groov EPIC od Opto 22, imamo priliku da obezbedimo prenos podataka do našeg centra za praćenje koristeći MQTT Broker. Ovo je pouzdan i bezbedan prenos podataka sa vaše operativne tehnologije (OT) preko groov EPIC uređaja, koji obezbeđuje pristup mreži, kontrolu, nadgledanje i bezbednost sistema. Informaciona tehnologija (IT) obezbeđuje samo podatke sa uređaja kojima je dozvoljeno da objavljuju podatke, koji su povezani sa nezavisnim, odvojenim groov EPIC mrežnim interfejsom, koji u potpunosti segmentira i izoluje operativnu tehnologiju (OT). Jedan klijent je publisher, a drugi subscriber. Komunikacija podataka se odvija samo od OT do MQTT BROKER-a i to je jedino mesto koje komunicira van mreže. Poruke se filtriraju i šalju pretplatnicima. Sigurnost komunikacije se rešava šifrovanjem TLS/SSL poruka, koje koristi sertifikate za potvrdu identiteta.
Zahvaljujući iskustvu i znanju stečenom na globalnom AGV tržištu i trenutnim trendovima, sada smo u mogućnosti da procenimo upotrebu autonomnih vozila u celom lancu snabdevanja. Za svaki projekat moguće je zatražiti nezavisnu studiju izvodljivosti, koja će vam pružiti potpunu analizu procesa, rizika, proizvodnog okruženja i ukazati na planirane rute, infrastrukturu i otkriti projektne prepreke koje je potrebno ukloniti kako bi se postiglo željeni cilj. Studija će vam omogućiti da procenite neophodne troškove, koristi, rizike, vremenski okvir i druge primarne elemente za implementaciju pre nego što projekat počne.
Vizuelizacija je još jedna prilika da povećate pregled trenutne lokacije i statusa vaših AGV-ova. Omogućava vam da redovno pravite rezervne kopije svih izveštaja o statusu i proveravate punjenje i pražnjenje baterije, broj pređenih kilometara ili napredak trenutnog programa u realnom vremenu. Štaviše, vizuelizacija nudi mnogo drugih alata koji će vam pomoći u samom nadgledanju i mogućim predviđanjima održavanja. Daljinsko upravljanje i nekoliko nivoa pristupa su takođe opcija. Kompletnoj vizualizaciji se može pristupiti sa daljine ne samo na računaru, već i na telefonu ili tabletu u minimiziranom prikazu, zahvaljujući integrisanom Groov sistemu. Ovaj sistem nam takođe omogućava da ponudimo dobro uređen i jeftin ANDON sistem za prikaz velikih razmera.
SaaS – u ovom slučaju to nije poznata skraćenica Softvare as a Service, već Service as a Service. Autonomna vozila iz ServisControl-a se isporučuju uz servisni ugovor, koji garantuje kupcu redovno održavanje tokom garantnog roka, uključujući automatska obaveštenja za naručivanje usluge. Ovo će obezbediti nesmetan rad vozila tokom garantnog roka i važenje garancije tokom celog njenog trajanja.
Servisni ugovor se automatski produžava i u postgarantnom roku, tako da kupac ni nakon godina rada ne gubi ništa od servisne podrške i nesmetanog rada autonomnih vozila. Ukoliko kupac želi da se odrekne ove pogodnosti, dovoljno je da raskine ugovor ili da ga ne produži nakon isteka garantnog roka.
Za vreme trajanja ugovora o servisu i garantnog roka, kupac vrši i naručuje redovne preglede i servis, koji odgovaraju učestalosti i obimu, kako je navedeno u uputstvu i servisnom ugovoru. Za najduži mogući radni vek i najkraće vreme zastoja, od suštinskog je značaja da se od početka ulažu napori u vezi sa servisiranjem kako bi se osiguralo da kupci cene našu podršku u korišćenju i upravljanju ovim sofisticiranim vozilom i njegovom opremom. Ugovor o servisu to garantuje za ceo period rada AGV-a. Prednost ugovora o usluzi je garantovano vreme u kojem će neočekivani nedostaci biti otklonjeni, kao što su redovne provere prostorija ili daljinsko povezivanje za onlajn uslugu.
Tokom održavanja AGV-a, pregledavaju se svi kontrolni i sigurnosni elementi, električni priključci, baterije, mehanički priključci i drugo. Daljinsko nadgledanje vam pruža sva najnovija ažuriranja softvera i daljinsko upravljanje i inspekcije celog AGV-a. Servis je oduvek bio glavni oslonac naše kompanije, zbog čega smo u potpunosti implementirali ovu uslugu 24/7 koristeći ugovor o uslugama.
Svi AGV-ovi imaju QR kod postavljen na šasiju, koji vam omogućava da vidite priručnik i tehničke parametre. Omogućava vam da unesete zahtev za servis ili rezervni deo i popunite evidenciju održavanja i periodičnih pregleda.
PLAĆANJE JE IZVRŠENO KADA VAŠE AUTONOMNO VOZILO POSTANE FUNKCIONALNO NA OSNOVU VAŠIH DEFINISANIH ZAHTEVA
Naša kompanija ceni kupce i one koji su zainteresovani za naša autonomna vozila i shvataju da su AGV sofisticirani i tehnički zahtevni uređaji sa odgovarajućom cenom. Činimo sve da naši kupci budu zadovoljni ne samo sa tehničke i servisne tačke gledišta, već i sa stanovišta uslova i finansijskih uslova pod kojima isporučujemo njihova vozila. Iz tog razloga se trudimo da kompleksnošću finansiranja izađemo u susret zahtevima naših kupaca.
Na osnovu studije izvodljivosti ukoliko je situacija sa kojom se susrećemo veći stepen neizvesnosti za traženo rešenje, nudimo kupcu mogućnost plaćanja nakon isporuke AGV-a, operativnog u okviru tehnologije proizvodnje kupca i prihvatanja za traženu primenu.
Koordiniramo i dogovaramo sve aktivnosti i termine kako bismo zadovoljili kupce koji će nam se redovno javljati i sa nama uživati u strasti prema autonomnim vozilima. Ukoliko ne želite da se brinete o vozilu i potrošite jednokratno visoku originalnu cenu, nudimo mogućnost iznajmljivanja vozila na 3-5 godina, tokom kojih garantujemo njegovu funkcionalnost i pružamo kompletnu uslugu za ceo najam razdoblje.